Tuesday, October 29, 2013

tarhana yap?l?s?

Merhabalar degerli site takipçilerimiz. Simdiki konumuz tarhana yap?l?s?.


tarhana yap l s 1


Tarhanadan önce tekrar söyleyim bazı bloglara halen yorum yazamıyorum. Çirkin Hatun, Leyla’nın kahve dükkanı, sevgilerimle, pastaneden ve bir çok arkadaşım sizin yorum ayarı tercihlerinizden, benim tarayıcı seçimlerimden ( daha doğrusu kızlarımın seçimlerinden) kaynaklanıyorL


Bu tarhanayı iki hafta önce yapıp kaldırdım, biliyorum belki geç kaldım ama arşivde bekletmek istemedim. Birde Ihlamurcum’da görmüştüm salça ile yapmıştı, yani kış ortasında bile yapabilirsiniz. Ya da yazdan domates ve kırmızı biber hazırladıysanız onlarla da yapılır.


Şimdiye kadar hep kuru tarhana yapıyordum ama hep kafamı kurcalayan bir yönü vardı. Kuruturken sebzelerin, yoğurdu özsuyu uçup gidiyordu. Düz mantıkla bu tarz daha vitaminli olur diye düşündüm.


Bir de tarhun otunu pazarda bulamadım, aktarlara bakmadım o yüzden kullanmadım.


Malzemeler:


·         1 kase rondoda çekilmiş domates


·         1 kase rondoda çekilmiş kırmızı biber


·         2-3 tane yeşil biber, tercihan acı


·         1 tane küçük doğranmış kuru soğan


·         1 kase yağlı yoğurt ve beyaz peynir karışımı


·         Un ( tam un kullanacaktım kalmamış)


·         Tuz


·         1 çay bardağı ekşi maya ( şart değil, kolaylaştırmak, hızlandırmak için kullandım)


·         1 kase kıyılmış, derotu, nane , maydanoz karışımı


Yapılışı:


·         Domatesi ,biberleri, soğanı tencerede bir taşım kaynattım, soğumaya bıraktım.


·         Soğuyunca yeşillikleri, yoğurdu , peyniri katıp rondodan geçirdim. Mayayı, 1 bardak kadar unu da katıp sabaha kadar mayalanmaya bıraktım.


·         Ertesi gün köpük köpük olmuştu, çok sert bir hamur haline gelene kadar  yoğurdum. Kapağını kapatıp ekşitmeye başladım.Çok sert olmalı çünkü mayalandıkça kıvamı yumuşuyor.


·         Derin bir kap kullanmak gerekli  çünkü ilk günler çok kabarıyor. Günde iki kez yoğurup gazını aldım, yine kapağını kapattım.


·         Böyle 5-6 gün devam ettim(bu süre ortamın ısısıyla ilgili olarak değişir), kabarma hızı kesilince bir miktar tuz atıp, kavanoza koyup dolaba kaldırdım.Çok ekşi isteyenler süreyi 10 güne kadar uzatabilirler.Tavsiye etmem iki hafta oldu , kavanozda buzdolabında duruyor halen hafiften kabarmaya devam ediyor, dolabımda benden bağımsız yaşayan bir organizma var!!!


·         İlk fırsatta tek pişirmelik parçalar haline getirip buzluğa kaldıracağım. Memnun kalırsam artık hep böyle yapmayı düşünüyorum, çünkü çok pratik; apartman şartlarında kurutmak sıkıntılı iş doğrusu.


Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasınJ



Hosunuza gidebilecek enterasan makale : kışlık un tarhana yapımı

No comments:

Post a Comment