Tuesday, October 15, 2013

kara mercimek yemeği

Merhaba degerli site takipçilerimiz. Bugunku yazimiz kara mercimek yemeği.

kara mercimek yemegi 1





40 lı yaşlarda olanlar anımsarlar. Bir ara Toprak Mahsulleri Ofisi’nde mercimek stokları tavan yapmıştı.TRT’de hergün yeşil mercimekli bir tarif veriyordu; tatlı tarifi bile biliyorum, o derece yani :))

İster sıcak , ister soğuk yiyebileceğiniz bir yemek , tavsiye ederim.




Malzemeler:

· 1 Büyük çay bardağı yeşil mercimek

· 3 patlıcan

· 3 domates

· 3 sivri biber

· 1 küçük kuru soğan

· 1 iri diş sarımsak

· Yarım demet maydanoz (evde yoktu kullanamadım).

· 5-6 kaşık zeytinyağı

· 1 tatlı kaşığı toz şeker

· tuz, kara biber, pul biber

Yapılışı:

· Mercimekleri akşamdan yıkayıp, ıslattım.

· Patlıcanları alaca soyup, yarım cm lik yuvarlak dilimler halinde kestim.

· Acısının çıkması için tuzlu suya koydum.

· Mercimekleri yıkayıp süzdüm.

· Mercimekleri, kabuklarını soyduğum küp küp doğradığım domatesleri, ayıklayıp ince ince doğradığım biberleri, küçük doğradığım soğan ve sarımsakları, kıydığım maydanozları, tuzunu, yağını, şekerini, baharatlarını salata yapar gibi bir kaseye koyup karıştırdım.


kara mercimek yemegi 2

· Acısı çıkan patlıcanları yıkayıp, avuç içimde hafifce sularını sıktım.

· Yayvan tencereye bir sıra patlıcan döşedim.

kara mercimek yemegi 3

· Üzerine salata gibi hazırladığım mercimekli karışımın yarısını yaydım.




kara mercimek yemegi 4· Üzerine yine bir sıra patlıcan ve kalan karışımı yaydım.

· Tencerenin kapağını kapatıp, kısık ateşte patlıcanlar ve mercimekler yumuşayıncaya kadar pişirdim.




Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)




Hosunuza gidebilecek ilginc makale : mercimek yemeği tarifi

No comments:

Post a Comment