Monday, October 28, 2013

bebekbatanıyesı

Merhabalar sevgili web sitesi ziyaretcilerimiz. Simdiki yazimiz bebekbatanıyesı.


Pek mevsimi değil ama uzun zaman önce yazmışım,yayınlamak yeni nasip oldu..

Bu bebek battaniyesini,kızıma hamileyken başlamıştım.İlk başlarda çok hızlı gitti,ama hamileliğimin ilerlemesiyle benim elim -kolum ,battaniye de örüldükçe ağırlaşmaya başladı.Sıcakların bastırmasıyla da uzun süre ara vermiştim.Doğum izninde tamamlayıp bitirdim.Biraz delikli olmasından dolayı genelde çok soğuk olmayan havalarda  kullandım.Artık bize küçük geliyor ama yine de ara ara kullanıyorum.

Bu Yaman paşaya ördüğüm mavi renk battaniye ...Şiş 3 numara,ilmek sayısı 54 ...


                                      bebekbataniyesi 1






bebekbataniyesi 2







(Bu ipi keşfetmeden önce daha iri ponponları olan ,başka bir firmanın(Çelebi markaydı sanırım)dut ip denilenlerden de 4-5 tane bebek battaniyesi örmüştüm,ama hepsi hediye olduğundan hiç resimleri yok)


Bu da kızımın battaniyesi...


                                    bebekbataniyesi 3


Yapılışına gelince ;


İp:Alize Baby Set Marifetli  Şiş:3 numara(ipiyle beraber örülüşünü gösteren bir broşür de yanında veriliyor aklınızda olsun)


Bu vb ipleri örerken sadece ip kısımlarını örüyoruz,ponponlar  ilmeklerin içine girmemeli,örerken bazen kayabiliyor,ama sonradan düzeltebiliyorsunuz.Ben ilmekleri atarken (evde tığ uçlu şişim olmadığından)tığ yardımıyla şişe ilmekleri attım,kolay oldu. 


bebekbataniyesi 4


Her ip(iki ponpon arası) bir ilmek olmak üzere,toplam 60 ilmek olarak başladım.Her iki  tarafını da haroşo(ters)örgü olarak ördüm.Çok büyük olmasını istemediğimden 4 yumak bana yetti.Her sıra başını örmeden boş olarak aldım,böylelikle kenarlarındaki ponponları içe dönerek kıvrılmış gibi bir hava verdi.(Bu ipi ve örülüşünü çok sevdiğimden beyazından da alıp stok yaptım,bir gün örerim inşallah)


Örmek isteyenlere şimdiden kolay gelsin...



Ziyaret etmenizi onerdigimiz diger makale : bebekbatanıyesı

No comments:

Post a Comment