Tuesday, August 6, 2013

başörtü süngeri

Selam degerli site ziyaretcilerimiz. Simdiki yazimiz başörtü süngeri.


kurutma makinesi alıp "neden daha önce almadım ki  ?" diyenler ! aranıza hoşgeldim !






teşekkürler teşekkürleerr alkışlar için teşekkürleeerrr. karşınızda reverans yapıp saygıyla selamlıyorum sizleri :)






Rana'yı beklerken bebek hazırlıkları döneminde ben yine bi ayaklanmıştım öngörüsü yüksek bi insan olduğumdan :p başıma gelecekleri biliyordum.. dedim habire çamaşır yıkıycam ben evin içinde bunları kurutamam.. hatta o zaman face sayfamda bu konuda baya yazıştık..almayı düşünen bir sürü arkadaş vardı alırsan post yaparsın demişlerdi bugüne kısmetmiş..






 o zaman teras kapalı haldeydi lakin petek olmadığından kışın soğuk oluyordu çamaşırları oraya assam da 3 günde kuruyordu..mecburen evin içine asıyordum..sonra biz Rana doğmadan hemen önce terasa petek döşetip kışında kullanmaya başladık.. kurutma makinesinden vazgeçtim hal böyle olunca..






lakin Rana büyüyüp ,Emin'in okula başlamasıyla kabus dolu günler başladı..bizim çocuklar günde 5 posta üst değiştiriyorlar..Yasin'le ben zaten aman aman yarısı bize ait sepetin.. ki normal bi sepet düşünmeyin..bizimki 2 gözlü ince uzun kocaman bi çamaşırlık.. yıka yıka bi türlü boşaltamıyorum sepeti..






her şey bi gün " bu sepet bu gün boşalacak uleeyyynn" diye dellenmemle başladı..


haldır haldır 5 makine falan çamaşır yıkadım ben gecenin bi körüne kadar..şöyle ki asacak yer kalmayacağından katlı katlı falan asıyorum çamaşırları öyle sığdırdım..bütün boruları , petek üstlerini falan çamaşırla doldurdum sepet boşaldııı :)






lakin sabaha karşı bi uyandım Allah'ım boğuluyorum ! evde nefes alınmıyo ! çamaşırlar havayı öyle bi hale getirmiş ki camlarda buharlar falan var bildiğin nefes alınmıyo ! nasıl havasız kalmış içerisi.. çocuklarıımmm diye ciyaklayıp soğuğa rağmen  onları iyice örtüp açtım bütün camları ev havalandırıyorum.. 






işte o gece gecenin bi köründe Yasin'i uyandırdım.."aşkım ölüyorum bana çamaşır kurutma makinası al ! hihi :)"


canım yaa hiç bunun için mi uyandırdın beni falan demedi tamam sen Yegane'lere bi sor tesisat falan bi şey lazım mı? suyu nerden atıyomuş dedi






Yegane' lere gittiğimizde kurutma makinesini görmüştük çünkü..hemen kuzumla iletişime geçtik..ondan heer türlü bilgiyi bi güzel aldık..tesisata gerek olmadığını öğrendik..canım benim sayfa sayfa mail atıp makineyi anlattı bana sağolsun :) hemen alalım o zaman dedik.. direk Yegane'lerin makinesinin aynısına baktık referansı üzerine..zaten benim çamaşır makinemde Arçelik..






şuradan hatırlayacağınız rezillikle ( haha :) ve ışık hızında aldık gitti makineyi..






bi yakıştı yerine bi yakıştı canım benim :)






basortu sungeri 1



artık çamaşırları yıkıyorum yıkıyorum aaaa ortada çamaşır yok nihahaha :)






bizim gibi çocuklu evlerde büyük rahatlık.. bir sürü olumsuz şey de duymuştum hakkında çamaşırları yıpratıyor falan diye ama hem Yegane çok memnundu hem ben henüz bi falsosunu görmedim nerdeyse her gün kullanıyorum.. ben yine de her ihtimale karşı bazı kıyafetleri asıyorum yine.. bir makinede 1-2 tane oluyor en fazla.. çamaşır askılığı hiç açmıyorum artık ardiyede inzivaya çekildi kendisi.. o ayırdığım 1-2 parçayı Rana'nın dolabı arkasındaki eski doğalgaz borusuna asıyorum.. evi tadilat ettirirken Yasin o boruyu söktüreyim mi demişti söktürmedim çok işime yarıyo diye öngörümü seveyim :)






kısaca makineden bahsedersek ,tesisata gerek yok..makine suyu aşağıda gördüğünüz bölüme topluyor.. 2 kurutmada bir çıkarıp kolayca boşaltıyorsun.. yani priz varsa istersen salonun ortasına koy :)



basortu sungeri 2






pek çok program seçeneği var.. ben genelde pamuklu dolap kuruluğu programını kırışık önleme tuşu ile birlikte kullanıyorum.. devir sayısını da istediğin oranda arttırabiliyorsun.. dakikası da ona göre değişiyor.. karma programı tercih etmiyorum.. çünkü içindeki kumaş cinslerini ayırıp her birine farklı muamele ettiğinden çok uzun sürüyormuş.. 


bunların tamamını Yegane'den öğrendim.. hepsini anlattı ablasına tık tık kullanıyorum sayesinde :)






basortu sungeri 3






en sevindiğim özelliği ise ne kadar pamukçuk varsa hepsini topluyor.. ben bu konuda çok hassasım.. ev tozlanmaya başladım mı bana gelmeye başlarlar..çünkü benim burnum çok hassas direk burnuma doluşuyor tozlar.. habire burnumla oynuyorum.. sürekli silmekten çeke çeke uzattım zaten kendisini haha :)


kıyafetlerde de pamukçuk ve toz oluyor (du.. artık olmuyo hihi :)..özellikle siyah çamaşırlarda.. işte topladığı pamukçukları bu şekilde aparatı çıkarıp temizliyorsun.. 


bir de alt kısımda bi süngeri var onu da 5 seferde bi temizliyormuşsun..ona ben karışmıyorum Yasin hallediyo :)







basortu sungeri 4






çamaşırlar kurutmadan yumuşacık ve mis gibi kokulu çıkıyor..bunca senedir çamaşır yıkıyorum ilk kez havlularım böyle yumoş yumoş ve sürekli kokuyorlar.. ilk seferde bi gözün alışmıyo yalnız..yumuşacık çıktıkları için giysiler giyilmiş/çıkarılmış hissi veriyor haha :)


ayrıca pek çok şey ütülü gibi çıkıyor direk kaldırıyorum.. diğerlerine de vırt ütüyü şöyle bi sürüyorum olup bitiyor.. ütü konusunda da en az yarı yarıya işi azaltıyor yani..






bide böyle yaramaz minnak ellere karşı çocuk kilidi var ki , en sık kullandığımız şey kendisi :P






basortu sungeri 5






herkese öpücükler çamaşır yıkayıp asmamaya gidiyorum :)




basortu sungeri 6


Bu konu ile alakali daha detayli bilgi bulabileceginiz onerecegimiz bir web sayfasi : basörtü yapimi

No comments:

Post a Comment