Sunday, September 8, 2013

Okudum Bitti - 81 : Aşkın Gözyaşları 2 - Hz. Mevlana - Sinan Yağmur



okudum bitti 81 askin gozyaslari 2 hz mevlana sinan yagmur 1


 


 


Sinan Yağmur ' un okuduğum beşinci kitabı. Aşkın Gözyaşları serisine bu sene başladım. İlk kitap hakkındaki yazım ve  yazarın okuduğum diğer kitapları burada.


 


İlk kitap gibi bunu da beğenerek , duygulanarak , zaman zaman gözlerim buğulanarak okudum. Mevlana hakkında bildiklerimi pekiştirmeme , unuttuklarımı hatırlamama vesile oldu. İlk kitaptan farkı , bu kitabın Hz. Mevlana 'nın ağzından anlatılması.


 


                           Biyografik roman olduğu için Mevlana 'nın çocukluğundan vefatına kadar geçen süreci okuyoruz. Kolay okunan , kolay anlaşılan, bol konuşma, hadis, ibretlik öykü içeren güzel bir kitaptı benim için. Serinin diğer kitabını biraz ara verip okuyacağım.


 


 


 


 


 


... ' Bir yetimin başını okşamak , yerdeki taşı kimseye zarar dokunmasın niyeti ile kaldırmak , bir hayvanın susuzluğuna çare bulmak da zikirdir... '


 


 


... ' Şems 'i tanımadan önce ben , acıkınca bir kap çorba içer , doyardım. Üşüyünce de ocağıma iki odun atıp ısınırdım. Fakat şimdi , dünyanın bütün çorbalarını içsem doyamam... Çünkü biliyorum ki , dünyada açlar var. Dünyanın bütün odunları yansa ocağımda , artık beni ısıtmıyor. Zira biliyorum ki, yeryüzünde üşüyenler var. '


 


 


... ' Ömrümün miladı Şems'ti .Hayatımı ikiye böldüm: Şems'ten önce, Şems'ten sonra. Ömrümü üç kelime ile özetledim : Hamdım, piştim , yandım. '


 


 


' Oğlum aşıkların iki ismi olur. Birisi ailesinden gelir diğeri aşkından. Deden ilk ismimi verdi. Mevlana ismini maşuğum Şems verdi. Şems bir gün bana dedi ki:  '' Sen yokluksun. İsminde yokluk olsun. Herkes Mevlana ismini Efendi manasında anlıyor. Oysa Farsçada Mev: Yokluk, Arapçada La : Yokluk ve Türkçede Na: Yokluk demektir. '


 


 


 


 


 


KARATAY AKADEMİ YAYINLARI


3. BASKI


OCAK 2012


261 SAYFA 


 


 


 


 


Herkese keyifli okumalar.


 


 


 


 



No comments:

Post a Comment