Sunday, April 28, 2013

tahinli cevizli kurabiye

Merhabalar degerli site okurlarimiz. Yogun istek aldigimiz icin sizlere bugün tahinli cevizli kurabiye makalesini paylasmaya karar verdik.


tahinli cevizli kurabiye 1






tahinli cevizli kurabiye 2






tahinli cevizli kurabiye 3






tahinli cevizli kurabiye 4




Hayırlı cumalar:))) Bu sene 3. sünü düzenlenen Ben Buldum Etkinliği http://hayattanazicik.blogspot.com/ etkinliği için hemen girdim mutfağa en sevdiğim malzemeleri topladım tahin, susam, çikolata, şeker, ceviz değişik bir tahinli kurabiye yaptım:)) Ben buldum ben buldum:))) adı biraz uzun oldu ama tadı nefissss:))

TAHİNLİ SUSAMLI ÇİKOLATALI CEVİZLİ KURABİYE denemeniz beğenmeniz dileğiyle...

Malzeme

1 çay bardağı sıvı yağ

1 çay bardağı tepeleme pudra şekeri

1 çay bardağı tahin

yarım çay bardağı kavrulmuş susam

1 çay bardağı damla çikolata

1 yumurta sarısı hamurun içine koyalım beyazını da kurabiyelerin üzerinde kullanıyoruz

1 paket vanilya

yarım çay kaşığı tarçın

2 su bardağı un + kıvam alana kadar un

1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz içi

bir buçuk paket çikolata 2 çorba kaşığı sütle eritilmiş

Yapılışı


  • Sıvı yağ, pudra şekeri ve tahini kaşıkla iyice karıştıralım. 

  • Damla çikolata, susam, yumurta sarısı ilave edip tekrar karıştıralım

  • Elenmiş un, tarçın ve vanilyayı ilave edip elimizle yoğuralım.

  • Hamura şekil verip üst kısmını önce yumurta akına sonra ceviz içine batırıp yağlı kağıt serilmiş az yağlanmış fırın tepsisine dizelim.

  • Önceden ısıtılmış 190 - 200 dereceli fırında 15 dakika kadar pişirelim. 

  • Kurabiyeler soğuyunca üzerine eritilmiş çikolata döküp servise nefis bergomat aramolı çayla sunalım:)) 

Afiyet Olsun


Sevgilerimle


Banu Altun




Hosunuza gidebilecek guzel konular ve siteler : tahinli kurabiye tarifi

No comments:

Post a Comment